Ari neangan kapercayaan ayana WUJUD Pangeran mah kieu:"Teangan heula disakuliahna badan urang, aya naon nu asalna ti Wujud Pangeran?" . . . karena urang upamakeun kieu bae geura: Pangna urang percaya kana "ayana" nagara Walanda teh nya-eta lantaran di nagara urang aya urang Walanda, nya kitu deui lamun urang hayang nyaho kana kaayaan di nagara Walanda nya kudu nanya ka manehna, ari sababna nya-eta lamun nanya ka urang dieu (nu acan ka nagara Walanda) mah najan nu umurna geus ratusan tahun oge atuh lapur, moal nyahoeun ! . . . . Kajaba lamun manehna sok nanya kanu wajib ditanya . . . .
Naon atuh nu asal ti Wujud Pangeran ? Ari anu asal ti wujud Pangeran, kahartina ku katerangan ama mah, nya-eta : "Pangawasana" atawa anu disebut 'KUDRAT' tea.
(Apa atuh yang asal dari Wujud Pangeran ? Kalau yang asal dari Wujud Pangeran yang keharti sama keterangan Ama yaitu : "Pangawasana" atau yang disebut "KODRAT" itu)
Ari "Pangawasana" (Kudrat) mun tumrap dina badan sarta walagri anggahota, nya-eta :
(Kalau "Pangawasana" (KODRAT) yang ada di badan serta anggauta yaitu :)
uteuk -------------- kaayaan elingan (otak --- keberadaan eling-an)
panon ------------- kaayaan tenjo (mata --- keberadaan lihat)
ceuli --------------- kaayaan denge (telinga --- keberadaan dengar)
sungut ------------- kaayaan ucap (mulut --- keberadaan ngucap)
irung --------------- kaayaan ambeu (hidung --- keberadaan mencium)
hate ---------------- kaayaan pikir (hati --- keberadaan pikir/angen-angen)
saraf-saraf ------- kaayaan rasa (saraf-saraf --- keberadaan rasa)
leungeun --------- kaayaan obah (tangan --- keberadaan obah)
suku --------------- kaayaan ngalangkah (kaki --- keberadaan melangkah)
tah jadi nyata yen eta kabeh teh Pangawasa (Kudrat) Pangeran anu tumerap dina wujud Kamurahannana (kaayaan lahir), sarta tambah tetelana yen Pangawasa Pangeran anu aya dina badan urang teh beunang oge diibaratkeun Walina Pangeran pikeun nyumponan kana tekadna mahluk, jeung palebah dieu kudu inget yen anu ngadaya-ngupayakeun teh lain Pangeran ku Anjeun, tapi ngan Pangawasana wungkul ! . . . . (nah jadi nyata kalau itu semua adalah Pangawasa (Kodrat) Pangeran yang merekat pada wujud KemurahanNya (keberadaan lahir), serta tambah terinci kalau Pangawasa Pangeran yang ada di badan kita itu dapat juga diibaratkan Walinya Pangeran guna memberi tekadnya para mahluk, jadi disini harus diingat kalau yang meng daya-upayakan itu bukan Tuhan YME, tapi hanya Pangawasanya saja !)
Numatak urang ulah nganyar-nganyari rek nyebutkeun sagala lampah jeung Pangeran saperti : "Puguh-puguh urang nu keur dahar, make hayoh ngakukeun Pangeran nu tuang" -- "Puguh-puguh urang nu ngadu hayam, hayoh nuding-nuding majar Pangeran anu ngadu hayam", ari sababna nya-eta Pangeran mah tara tuang, tara maen, tara ngadu, ulah disasaruakeun jeung urang anu sipat anyar ! Jadi sagala lampah mahluk mah eta tergantung kana tekadna masing-masing, malah tinimbang jeung tudang tuding kagorengan ka Pangeran leuwih hade urang daek tumarima ka Anjeunna, kapan tekad urang teh di daya-upayakeunnana ku Pangawasa Anjeunna, sarta kajadiannana sagala lampah teh ku Pangersa Anjeunna ! Kapan sok aya ucap kieu : kudu "N a d a r" hartina nya-eta : geura "ngahaturkeun nuhun kalawan "tekad nu saenyana" ka nu ngagaduhan sakabeh Kodir (Kudrat) anu tumerap di mahlukna, nya-eta ka nu jadi asalna sakabeh Kudrat (sulukna nya Abdul Kodir), kieu :
(Makanya kita jangan sekali-kali berani mengaku diri kita adalah Tuhan, apa yang kamu perbuat adalah apa yang Tuhan lakukan, jangan mengada-ada: " Sudah jelas kita yang sedang makan, eh ngaku-ngaku Tuhan yang sedang makan, -- Sudah jelas kita yang ngadu ayam eh kok mengatakan Tuhan yang ngadu ayam. Tuhan jangan disamakan dengan kita yang bersifat baru ! Semua laku lampah mahluk itu tergantung dari tekadnya masing-masing, Daripada melakukan semua itu lebih baik kita "menerima" karena tekad kita itu di daya upayakan oleh Pangawasa Tuhan, serta segala kejadian lampah terjadi karena Pangersa Tuhan ! Kan suka ada ucap : harus NADAR artinya yaitu : cepat haturkan terima kasih dengan tekad yang sebenarnya kepada yang memiliki semua Kodir (Kudrat) yang tumerap di mahlukNya, yaitu kepada yang jadi asal semua Kodrat., ada suluknya Abdul Kodir begini : )
"Geura tumamprak lir bakakak, sarta sing rumasa henteu daya jeung upaya" -- "Rumasakeun adat urang cara : cabe, tarasi, bawang jeung angeun kelor , sarta sing bisa ngarasakeun yen dina sajroning jirim urang aya jisim anu asal tina Karahiman Pangeran (sulukna: Sangu nu bodas diwadahan daun remong") -- Ari endog nya-eta silokana patekadan urang , mun endogna endog hayam anu tangtu tea megarna nya jadi hayam, mun soang nya jadi soang, karana Pangeran mah teu ngahalang, teu ngajurung, ngan urang nu kudu aya pamilih . . .Jeung-na Nadar teh mun inget mah kudu bae salawasna, da Pangasih Pangeran oge ka urang beurang peuting estu teu aya pegatna.
Nu matak ulah boga rasa punjul, ari masih hirup dina Pangawasana Allah keneh mah ! Tumarimakeun atuh Kamurahan Allah teh ! Sarta ulah sok ngaku geus Suci, lamun badan urang huripna masih make barang kotor ! Anggur geura biasaan sugan laun-laun jadi bisa, kilangbara mun bisa nepi ka fahamma.
(Jangan sombong, adigang-adigung - adiguna, jangan ngaku sudah suci kalau badan kita hidupnya masih memakai barang kotor ! Milikilah kebiasaan :)
ka 1 : Ulah poho ka Pangeran (Wujud) --- (Eling kepada Wujud Tuhan)
ka 2 : Sing era ku Pangawasana (Kudrat) --- (Malulah kepada Pangawasanya Tuhan (Kudrat)
ka 3 : Boga rasa ku Pangersana (Iradat) --- (Punya rasa kepada Pangersanya Tuhan (Iradat)
ka 4 : Rumasa sanggeus Uninga (Ilmu) --- Rumasa sesudah Uninga (Ilmu)
Kumaha tuluyna ari urang geus terang yen dina badan urang aya anu ngadaya jeung ngupayakeun ?
Sanggeusna urang nyaho, atuh kudu boga pamlih, nya-eta pikeun nyetuur (ngamudi) tekad, lampah jeung ucap urang, sangkan Ki Rasa nu aya di urang jeung di sasama mahluk ulah nepikeun ka pinanggih jeung kateungeunahan, da ari Pangawasa Pangeran nu tumrap di mahlukna mah tara sakawenang-wenang, salawasna nurutkeun sakumaha anu ngabogaan tekad bae . . . Ngan buahna (hasilna) goreng-hade, ngeunah teu-ngeunahna tanggungan rasana nu ngalampahkeun.
Jadi palebah katerangan anu di luhur tina hal Kudrat geus netelakeun saeutik-eutikeun yen Pangawasana Pangeran teh gede pisan gunana pikeun "hurip" jeung "hirupna" mahluk, atawa keur "ngumbara" jeung "balikna", ngan bae sing waspada ngamudiannana, pikeun ngumbara di alam dunya urang kudu boga "ilmu kahuripan", ari hasilna nya rupa dunya, jeung pikeun "hirup" hasilna kasalametan.
Nu matak beuki tetela ayana Karamat teh nya ti Para Wali, hartina ayana Rahmat Pangeran teh tina sabab urangna daek ngagawekeun Pangawasa Pangeran (Wali'ulah atawa Kudrat), jadi lain ti kayu, ti batu , lain ti astana, tapi tarekah urang sorangan keneh bae !
Anu matak ulah rek salah faham rek Mangeran ka kayu, ka batu, persasat ka barang anyar ! ! !
tah jadi nyata yen eta kabeh teh Pangawasa (Kudrat) Pangeran anu tumerap dina wujud Kamurahannana (kaayaan lahir), sarta tambah tetelana yen Pangawasa Pangeran anu aya dina badan urang teh beunang oge diibaratkeun Walina Pangeran pikeun nyumponan kana tekadna mahluk, jeung palebah dieu kudu inget yen anu ngadaya-ngupayakeun teh lain Pangeran ku Anjeun, tapi ngan Pangawasana wungkul ! . . . . (nah jadi nyata kalau itu semua adalah Pangawasa (Kodrat) Pangeran yang merekat pada wujud KemurahanNya (keberadaan lahir), serta tambah terinci kalau Pangawasa Pangeran yang ada di badan kita itu dapat juga diibaratkan Walinya Pangeran guna memberi tekadnya para mahluk, jadi disini harus diingat kalau yang meng daya-upayakan itu bukan Tuhan YME, tapi hanya Pangawasanya saja !)
Numatak urang ulah nganyar-nganyari rek nyebutkeun sagala lampah jeung Pangeran saperti : "Puguh-puguh urang nu keur dahar, make hayoh ngakukeun Pangeran nu tuang" -- "Puguh-puguh urang nu ngadu hayam, hayoh nuding-nuding majar Pangeran anu ngadu hayam", ari sababna nya-eta Pangeran mah tara tuang, tara maen, tara ngadu, ulah disasaruakeun jeung urang anu sipat anyar ! Jadi sagala lampah mahluk mah eta tergantung kana tekadna masing-masing, malah tinimbang jeung tudang tuding kagorengan ka Pangeran leuwih hade urang daek tumarima ka Anjeunna, kapan tekad urang teh di daya-upayakeunnana ku Pangawasa Anjeunna, sarta kajadiannana sagala lampah teh ku Pangersa Anjeunna ! Kapan sok aya ucap kieu : kudu "N a d a r" hartina nya-eta : geura "ngahaturkeun nuhun kalawan "tekad nu saenyana" ka nu ngagaduhan sakabeh Kodir (Kudrat) anu tumerap di mahlukna, nya-eta ka nu jadi asalna sakabeh Kudrat (sulukna nya Abdul Kodir), kieu :
(Makanya kita jangan sekali-kali berani mengaku diri kita adalah Tuhan, apa yang kamu perbuat adalah apa yang Tuhan lakukan, jangan mengada-ada: " Sudah jelas kita yang sedang makan, eh ngaku-ngaku Tuhan yang sedang makan, -- Sudah jelas kita yang ngadu ayam eh kok mengatakan Tuhan yang ngadu ayam. Tuhan jangan disamakan dengan kita yang bersifat baru ! Semua laku lampah mahluk itu tergantung dari tekadnya masing-masing, Daripada melakukan semua itu lebih baik kita "menerima" karena tekad kita itu di daya upayakan oleh Pangawasa Tuhan, serta segala kejadian lampah terjadi karena Pangersa Tuhan ! Kan suka ada ucap : harus NADAR artinya yaitu : cepat haturkan terima kasih dengan tekad yang sebenarnya kepada yang memiliki semua Kodir (Kudrat) yang tumerap di mahlukNya, yaitu kepada yang jadi asal semua Kodrat., ada suluknya Abdul Kodir begini : )
"Geura tumamprak lir bakakak, sarta sing rumasa henteu daya jeung upaya" -- "Rumasakeun adat urang cara : cabe, tarasi, bawang jeung angeun kelor , sarta sing bisa ngarasakeun yen dina sajroning jirim urang aya jisim anu asal tina Karahiman Pangeran (sulukna: Sangu nu bodas diwadahan daun remong") -- Ari endog nya-eta silokana patekadan urang , mun endogna endog hayam anu tangtu tea megarna nya jadi hayam, mun soang nya jadi soang, karana Pangeran mah teu ngahalang, teu ngajurung, ngan urang nu kudu aya pamilih . . .Jeung-na Nadar teh mun inget mah kudu bae salawasna, da Pangasih Pangeran oge ka urang beurang peuting estu teu aya pegatna.
Nu matak ulah boga rasa punjul, ari masih hirup dina Pangawasana Allah keneh mah ! Tumarimakeun atuh Kamurahan Allah teh ! Sarta ulah sok ngaku geus Suci, lamun badan urang huripna masih make barang kotor ! Anggur geura biasaan sugan laun-laun jadi bisa, kilangbara mun bisa nepi ka fahamma.
(Jangan sombong, adigang-adigung - adiguna, jangan ngaku sudah suci kalau badan kita hidupnya masih memakai barang kotor ! Milikilah kebiasaan :)
ka 1 : Ulah poho ka Pangeran (Wujud) --- (Eling kepada Wujud Tuhan)
ka 2 : Sing era ku Pangawasana (Kudrat) --- (Malulah kepada Pangawasanya Tuhan (Kudrat)
ka 3 : Boga rasa ku Pangersana (Iradat) --- (Punya rasa kepada Pangersanya Tuhan (Iradat)
ka 4 : Rumasa sanggeus Uninga (Ilmu) --- Rumasa sesudah Uninga (Ilmu)
Kumaha tuluyna ari urang geus terang yen dina badan urang aya anu ngadaya jeung ngupayakeun ?
Sanggeusna urang nyaho, atuh kudu boga pamlih, nya-eta pikeun nyetuur (ngamudi) tekad, lampah jeung ucap urang, sangkan Ki Rasa nu aya di urang jeung di sasama mahluk ulah nepikeun ka pinanggih jeung kateungeunahan, da ari Pangawasa Pangeran nu tumrap di mahlukna mah tara sakawenang-wenang, salawasna nurutkeun sakumaha anu ngabogaan tekad bae . . . Ngan buahna (hasilna) goreng-hade, ngeunah teu-ngeunahna tanggungan rasana nu ngalampahkeun.
Jadi palebah katerangan anu di luhur tina hal Kudrat geus netelakeun saeutik-eutikeun yen Pangawasana Pangeran teh gede pisan gunana pikeun "hurip" jeung "hirupna" mahluk, atawa keur "ngumbara" jeung "balikna", ngan bae sing waspada ngamudiannana, pikeun ngumbara di alam dunya urang kudu boga "ilmu kahuripan", ari hasilna nya rupa dunya, jeung pikeun "hirup" hasilna kasalametan.
Nu matak beuki tetela ayana Karamat teh nya ti Para Wali, hartina ayana Rahmat Pangeran teh tina sabab urangna daek ngagawekeun Pangawasa Pangeran (Wali'ulah atawa Kudrat), jadi lain ti kayu, ti batu , lain ti astana, tapi tarekah urang sorangan keneh bae !
Anu matak ulah rek salah faham rek Mangeran ka kayu, ka batu, persasat ka barang anyar ! ! !
Tidak ada komentar:
Posting Komentar