Ieu kalimah oge cara nu disebut tadi di luhur, nya-eta pokna sakabeh ajian, sarta jadi patokan katauhidan ka Allah ta'ala sabab dina ieu kalimah oge netepkeun kana ayana asma jeung sipat nu Maha Suci (asmana nya-eta Allah sipatna Welas Asih), ieu kalimah oge kudu dibeuli ku tekad, ucap jeung lampah nu nyipatkeun kana sipat Gusti tea, nya-eta salawasna urang kudu milampah pagawean nu berdasar welas jeung asih ka sakabeh mahluk nu kapanjingan sipat ka welas kasihan Gusti.
Contona: nyaeta mandang kana adegan nu sejen kudu saperti mandang kana dirina pribadi, boh ka manusa atawa ka sato-sato, kana tatangkalan oge urang kudu neundeun eta persipatan, mun bisa mah, nenjo tangkal kagaringan oge urang kudu daek kalawan rido nyebor ku cai, supaya manehna sehat deui, malah dina putak petik bubuahan oge ceuk elmu galeuh (agama pohaci) mah kudu mipit amit ngala bebeja, da sanajan tatangkalan oge kajadian tina sipat Rohman-rohim Pangeran keneh, ngan bedana mah manusa boga pangawasa jeung kanyaho leuwih ti batan anu dicaritakeun di luhur, tah kulantaran eta sameujeuhna lamun urang leuwih berbudi tibatan mahluk anu sejen, atuh ulah nyieun talajak kakejeman, saperti nenjo sato anu lintuh hayang geura kop ngadahar, nenjo barang alus anu dipiboga ku batur sok hayang ngabogaan, atuh lamun kitu tetela urang leuwih hina ti batan anu jadi sato, nya kitu deui kecap Bismilahirohmanirohim teh sulaya jeung kalakuannana, sok komo ana nenjo nu sok bari mergasa nyawa batur ngucapkeun : "Kalawan asma Allah anu sipat welas jeung asih". Naha ongkoh nyaho yen kudu welas jeung asih, tapi ieu kalimah dipake maehan nu martabatna sahandapeun manusa? Naha teu leuwih hade lamun mergasa nyawa batur bari make kecap kalawan asmana ijajil anu sipatna luas jeung kejem?
Tah ku sakituna katerangan bedana kecap jeung lampah Ta'udz (rek nyalindung ka Allah jeung ngajauhan kalakuan setan) jeung Bismilahirohmanirohim (muji kana asmana Gusti nu Maha Suci anu sipat WELAS jeung ASIH). Cindekna kieu : lamun Ta'udz "Abdi Gusti bade nebihan laku anu awon" ari Bismilahirohmanirohim artina : "Abdi Gusti bade welas asih ka sasama mahluk Gusti".
Jadi ayeuna urang bisa nimbang naha jaman anu bohong ? (Wereld is bedrog?) atawa anu ngajamannana anu bohong?
Komo ceuk dongeng anu bohong mah, bejana arek neluh atawa ngaganggaong oge jampena teh mimitina sok make kalimah Ta'udz jeung Bismilah heula, kupantes anu karitu lamun enya mah ayana naraka, pantes pieusiannana teh.
Ku katerangan di luhur geus tetela yen kalakuan sulaya tina maksudna kalimah, atuh geura mangga upama geus areling , prak atuh pilampah kalakuan nyalindung ka Allah sarta ngajauhan lakuning setan supaya bisa nyumponan muji kana asmana Wujud nu Maha Suci, sarta ngaenyakeun yen Pangeran teh sipatna welas jeung asih, nya kitu deui nu rumasa jadi umatna Allah pada daek mangeran ka anjeuna ku ngalakukeun laku lampah nu mikawelas jeung mikaasih ka sasama mahluk Allah anu babarengan pada ngumbara di alam dunya supaya bisa salamet ti dunya nepi ka akheratna, karana geuning kakara urang hirup dina rohman rohimna oge, tur kajasmanian ku sipating dunya (beureum, hideung, koneng, bodas) jeung lamun urang bisa nyingkah-an napsu setan sok tara jauh jeung katumaninahan, sok komo lamun urang bisa tunggal di anjeuna (Inna Lilahi Wa Inna Lilahi Roji'un), karana ku pamantesna rasa yen dina Wujudna Pangeran estu pinuh ku sagara rasa kani'matan (Rasullulah).
Tidak ada komentar:
Posting Komentar